Om Holmegaard

Skovplanteskolen Holmegaard er en specialplanteskole for skov-, hæk og læplanter samt juletræs- og pyntegrøntskulturer.

Planteskoleejer Benny Hammer har mange års erfaring og bruger en stor del af sin tid på at optimere kvaliteten og væksten af skovplanteskolens produkter.

”Jeg har de sidste år investeret kraftigt i en udvidelse og automatisering af produktionen, så vi på Holmegaard kan tilbyde dig alt i nåle- og løvtræ i en rigtig god kvalitet til en yderst konkurrencedygtig pris.”

Plantevenlig emballering

Vi tager nænsomt hensyn til planterne helt frem til udplantningen.
For eksempel benytter vi lukkede og specialimprægnerede tre-lags papirsække, så planterne kan opbevares uden kvalitetsforringelse og svind.

Vi leverer gerne større partier direkte ved plantestedet, og vi har kort leveringstid.

Rådgivning

På Holmegaard får du rådgivning i valg af plantetype, bedst egnet til din konkrete planteopgave.

Benny Hammer har mange års erfaring med alle typer skovplanter – og han kender vækstbetingelserne rundt omkring i Danmark. Vejr- og jordforhold har afgørende betydning for vækstresultaterne af dine planter.

Du får kun sorterede planter, så det er planter med stor vækstkraft, du sætter i jorden.

Ring og få en snak med Benny på
Tlf: 8638 7111
eller send ham en mail på info@bennyhammer.dk

Plantekvalitet

På Holmegaard anvender vi de bedste provenienser på markedet inden for hver plantesort.
Planter optages først umiddelbart før afsendelse til dig.
Vi sorterer og pakker så vidt muligt direkte i marken.

Vi kontrollerer:

• Rodvolumen
  • Rodhalsdiameter
  • Højde fra rodhals til endeknop

Rodhalsdiameter er afhængig af plantesort og højde.
Alle planter leveres friske, uden mekaniske skader og fri for angreb af svampe og insekter.

Vil du have en pris på planter?

Kontakt Benny i dag og hør, hvordan vi kan hjælpe dig til en flot bøgehæk, skovplanter, grantræer eller andet.